Negroid Seth Rich Investigator has a Whopper of a Lawsuit for Fox News

Andrew Anglin
Daily Stormer
August 1, 2017

Long story short:

Seth Rich was a Bernie-supporting DNC employee who didn’t think much of Hillary Clinton. On July 10, 2016, he was shot in the back of the head while walking in DC. The killing was ruled a “robbery gone wrong,” even though nothing was stolen from him. Twelve days later, the DNC emails were dropped by WikiLeaks.

“Conspiracy theories” surrounding his death sprung up. It was rumored that he could have done Wikileaks. That would mean that the “hacked” DNC emails were actually simply leaked, meaning Russia certainly was not involved.

Note: To be clear: “hacking” means breaking into someone’s electronic system without permission, while “leaking” refers to releasing publicly protected information that you have access to. To also be clear: I’m not including this note because I think the reader is stupid, and in fact am very aware that he is not, but we do have a lot of different age groups reading this site and the media has been mildly successful in confusing or equating these two terms.

While Julian Assange is very strict about his rule of never revealing a source under any circumstances, he put out a bounty for information leading to the solving of the murder. He then raised the bounty $20,000 in August.

This is as close as Assange could possibly come to saying “he leaked it.” But it is also possible he could have been doing that as a psyop.

His family was very adamant about the fact that they did not believe their son was the DNC leaker.

So then, this black guy, Rod Wheeler, was hired as a private investigator by Rich’s family to look into his death.

In May, he told Fox News that he had information showing that Rich was in contact with Wikileaks.

He went on with Sean Hannity said that he talked to a federal investigator who told him he had seen Seth Rich’s computer and case file, and that it was indicated somehow (it’s not clear in the interview how) that this federal investigator indicated contacts with Wikileaks. He added that whenever he tried to talk to DC police or the FBI about contacts between Rich and Wikileaks, the conversation was “automatically shut down.” He implied that both organizations were being cagey and dishonest with him. He also pointed out (I assume accurately) that the most likely reason for the FBI to be involved at all would be due to potential connections to the DNC.

He also claimed that when the family first hired him in May, he called the DC police department to touch base with them, and that some guy from the DNC then called Rich’s father and asked why Wheeler was “snooping around.” He then said that the guy who called the father was a guy Seth was having a problem with at work.

His closing line was: “Connect the dots here. It’s starting to all come together. So let me just real quickly say this: I don’t know for sure, I don’t know for a matter of fact if the emails went out to the Wikileaks or anybody else, but it sure appears that way.”

The next day, he completely changed his story, and told non-Fox media that he never told Fox News that, that he was told that by Fox News. He claimed that he showed up at the studio and they coached him on what to say. He didn’t explain why he would just go on TV and say whatever a producer told him to say.

Which was a real “wat” moment for the woke world. It was just assumed that he must have been threatened. Obviously, if you’re willing to kill someone over this, you’re willing to threaten some goofy black guy over it.

Fox News itself later retracted the story, apparently because Wheeler was effectively claiming that he was lying during the interview (although he was somehow manipulated into doing it, he claims).

Now, he’s suing Fox News for allegedly telling him that, also alleging that Fox News and Donald Trump were involved in a conspiracy with the guy who paid him (on behalf of the Rich family) to use him as a pawn in their game to hoax the Seth Rich conspiracy.

It’s all… very weird.


The Fox News Channel and a wealthy supporter of President Trump worked in concert under the watchful eye of the White House to concoct a story about the death of a young Democratic National Committee aide, according to a lawsuit filed Tuesday.

The explosive claim is part of a lawsuit filed against Fox News by Rod Wheeler, a longtime paid commentator for the news network. The suit was obtained exclusively by NPR.

Funnily enough, he just appeared on Fox two days ago to talk about MS-13.

Which is kinda weird. I mean, he’s getting ready to sue these people, accusing them of all these things, and still just doing shows with them like everything’s cool.

I mean, obviously he has a contract and so on, but I don’t think he’s going to be doing shows anymore – so why would he keep doing them up until the day he files?

It’s a bit like someone just dropped this lawsuit on him and was like, “here, file this.”

Wheeler alleges Fox News and the Trump supporter intended to deflect public attention from growing concern about the administration’s ties to the Russian government. His suit charges that a Fox News reporter created quotations out of thin air and attributed them to him to propel her story.

That story is here.

Overall, it’s not very much different than what he said on air, other than that he is quoted in the story as saying this: “My investigation up to this point shows there was some degree of email exchange between Seth Rich and WikiLeaks.”

He didn’t say it that explicitly in the Hannity interview.

And the reporter is named “Zimmerman.”

Fox’s president of news, Jay Wallace, told NPR on Monday that there was no “concrete evidence” that Wheeler was misquoted by the reporter, Malia Zimmerman. The news executive did not address a question about the story’s allegedly partisan origins. Fox News declined to allow Zimmerman to comment for this story.

The story, which first aired in May, was retracted by Fox News a week later. Fox News has, to date, taken no action in response to what it said was a failure to adhere to the network’s standards.

Well, the failure to adherence to standards was based on Wheeler going on there and saying something and then the next day claiming that what he said wasn’t true.

The lawsuit focuses particular attention on the role of the Trump supporter, Ed Butowsky, in weaving the story. He is a wealthy Dallas investor and unpaid Fox commentator on financial matters who has emerged as a reliable Republican surrogate in recent years. Butowsky offered to pay for Wheeler to investigate the death of the DNC aide, Seth Rich, on behalf of his grieving parents in Omaha, Neb.

On April 20, a month before the story ran, Butowsky and Wheeler — the investor and the investigator — met at the White House with then-press secretary Sean Spicer to brief him on what they were uncovering.

The first page of the lawsuit quotes a voicemail and text from Butowsky boasting that Trump himself had reviewed drafts of the Fox News story just before it went to air and was published.

Spicer now tells NPR that he took the meeting as a favor to Butowsky, a reliable Republican voice. Spicer says he was unaware of any contact involving the president. And Butowsky tells NPR that he was kidding about Trump’s involvement.

“Rod Wheeler unfortunately was used as a pawn by Ed Butowsky, Fox News and the Trump administration to try and steer away the attention that was being given about the Russian hacking of the DNC emails,” says Douglas Wigdor, Wheeler’s lawyer.

Yeah, that narrative is already kaput, Douglas Wigdor.

Don’t you follow the news?

It’s all about a 20 minute meeting Trump’s son had with a Russian lawyer now.

I’m surprised that the establishment would want this story popping up again. Although I guess it doesn’t really matter that much, since they’ve already given up on the idea that Russia did the DNC after Trump went on Twitter and asked what happened to the DNC server, and why no federal law enforcement ever looked at it.

So who knows. Maybe they’re planning on making “Trump hoaxed a black guy from Fox News, somehow this has to do with Russia maybe” as the new headline story to replace the rapidly depleting Don Jr. lawyer meeting narrative.